Een orginele bril kever, project 5.

Chassis: een 1951 orginele chassis met weinig werk.

Carrosserie: een 1951 bril kever met reuma kleppen.

Motor: een 1100cc orgineel kever motortje, 24,5pk.

Versnellingsbak: Een orginele kever versnellingsbak uit 1951.

Velgen: 15inch dichte 5 gaats kever velgen , 4J.

Opbouw: zo orgineel (betaalbaar) mogelijk.

De bril kever wordt compleet gerestaureerd, maar krijgt een oude look.



18-10-2008: De body, een 51 brilkever.

De body, een 51 brilkever, keihard maar wel wat vliegroest na 20jaar stilstand(2e van links).




Er ontbreken wel wat onderdelen, de zoektocht kan beginnen.





Na een week zoeken op het internet al veel onderdelen kunnen vinden.








Deuren, spatborden en achteklep passen perfect.


2-11-2008, Weer een week verder,voorklep en achterspatbord ziiten er op, alle "blik" delen zijn aan wezig.






Ook al een aantal losse onderdelen gevonden.




December 2008, een orgineel stuur en een orgineel embleem voor op de koffer klep



December 2008, een orginele hella koplamp, ondanks z'n leeftijd nog in zeer goede staat.




Januari 2009, Tijdens het keverwinterfestijn leuke "koopjes" kunnen doen.

Een roestig achterlicht, compleet met lamphouder.


Een NOS deurhandvat bestuurderszijde.


Startknop, had eigenlijk ivoor kleurig moeten zijn.


Ruitenwisser mechanisme, helaas nog zonder motor.


15-2-2009 Een 30 pk blokje, niet orgineel maar als tijdelijke vervanger prima.



7-3-2009 Vandaag een paar mooie onderdelen in Gronsveld opgehaald, 5 uur rijden was zeker de moeite waard.


Een orgineel achterscherm het deukje voor het achterlicht.




Nieuwe orginele claxon roostertjes.


8-3-2009 Een compleet gereviseerde 6 volt startmotor.


30-5-2010 Eindelijk een update met foto's van "nieuwe" onderdelen

Asbak voor achterpaneel.


Knipperlichten met ribbel.



Na lang zoeken een paar nieuw verchroomde bril bumpers.



Gebruikte handremkabels met bijbehorende stang.


Januari 2012: Eindelijk begonnen met de restauratie van de Kever.

De eerste stap is het demonteren van het chassis, deze schoonmaken en opnieuw opbouwen.

Dan het chassis kaal schuren, epoxy primer aanbrengen en dan naar de spuiter.



Januari 2012: Het chassis gedemonteerd, schoon gemaakt en weer opgebouwd.







Januari 2012: De kever ontdoen van alle lak en dan epoxy primer aanbrengen.







Februari 2012: De kever staat bij de spuiter.













Maart 2012: Opbouw van de bril kever.


Hemel bekleding plaatsen.



Na 20 jaar zit er eindelijk weer een motorblok in de kever.







Het resultaat na ca. 5 maanden opbouw werk.




30-10-2012 Ik zoek de volgende onderdelen:

-Asbak in dashbord.

Deur handgreep

Benzine pomp voor 25 pk blok





Start Bril kever project 5 November 2008